Merk fotografie zorgt voor een emotionele band - Fotograaf: Mike Nicolaassen
Merk fotografie zorgt voor een emotionele band - Fotograaf: Mike Nicolaassen

Een merk is een levend wezen, het is en product van duizend kleine gebaren.

 Michael Eisner, Disney CEO, 1984-2005

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Een bekende uitspraak. Fotografie is een middel om gevoel mee over te brengen. We gebruiken woorden voor inhoudelijke boodschappen. Fotografie kan daar een gevoel en een context aan geven. Het juiste gevoel krijg je door goede merk fotografie. Dat gebeurt al voordat je ook maar een letter leest.

Merkenbureau

Met meer dan twaalf  jaar ervaring. Ik was eigenaar, oprichter en creative director van mijn eigen merkenbureau. Ik weet hoe belangrijk het is om merk fotografie goed in te zetten. Fotografie biedt context en roept een onderbuikgevoel op. De boodschap wordt daardoor op de juiste manier ontvangen.

Merken kunnen veel leren van muzikanten.

Als popfotograaf ben ik altijd op zoek geweest naar emoties. Die emoties maken iets los in mensen. Het doet iets met je. En emoties kun je wel overlaten aan muzikanten.

Juist daarom ben ik van mening dat veel merken een hoop kunnen leren van muzikanten. Muzikanten hebben namelijk geen klanten. Muzikanten hebben fans.

A slice of life

Dat ene kleine momentje uit iemand zijn leven. Dat kleine trekje waardoor je verliefd op iemand wordt. Emoties zijn bijzondere dingen. Het vastleggen is nog mooier. En juist als je het goed vastlegt kun je het gebruiken om een relatie met iemand anders aan te gaan.